Vertrouwenspersoon
Overal waar mensen samenwerken, kan iets fout lopen. Ook op een school. Meestal is dat onopzettelijk, soms opzettelijk. Degene die zich slachtoffer voelen van gedragingen of beslissingen van anderen, kunnen daarover een klacht indienen. Wij gaan ervan uit dat veruit de meeste klachten over de dagelijkse gang van zaken in de school kunnen worden afgehandeld in onderling overleg tussen ouders, leerlingen, personeel en schoolleiding. Als dat echter, gelet op de aard van de klacht, niet mogelijk is of als de afhandeling niet naar tevredenheid heeft plaatsgevonden, kan men een beroep doen op de klachtenregeling. De klachtenregeling is alleen van toepassing als men met zijn klacht niet ergens anders (denk aan personeel en/of schoolleiding) terecht kan. De klachtenregeling verwijst naar één of meerdere vertrouwenspersonen per school, die kunnen bemiddelen in een conflict of kunnen de klager doorverwijzen naar een externe en onafhankelijke vertrouwenspersoon.
Op onze school hebben we 2 vertrouwenspersonen. Dit zijn meester Dinant van groep 5/6b en juf Fleur van groep 3/4b. Zij zijn te bereiken via het mailadres: vertrouwenspersoon.gondelier@meerkring.nl